


REKLAMEMAGT
REKLAMEMAGT angiver det at have kontrol over samfundets retning gennem brug af reklamer, herunder ved fabrikering af efterspørgsel, vildledning og psykologisk manipulation.
REKLAMEMAGT er også navnet på en bog skrevet af Esther Michelsen Kjeldahl og Ariel Storm Lokzinsky, der undersøger, hvordan de mest klima- og miljøskadelige virksomheder bruger reklamer til at sabotere samfundets mulighed for at bremse klimakrisen og respektere planetens grænser. Bogen fortæller også historien om en dansk reklamebranche, der fortrænger de kriser, den skaber, og gemmer ubehaget væk bag statuetter og konfetti.
REKLAMEMAGT angiver det at have kontrol over samfundets retning gennem brug af reklamer, herunder ved fabrikering af efterspørgsel, vildledning og psykologisk manipulation.
REKLAMEMAGT er også navnet på en bog skrevet af Esther Michelsen Kjeldahl og Ariel Storm Lokzinsky, der undersøger, hvordan de mest klima- og miljøskadelige virksomheder bruger reklamer til at sabotere samfundets mulighed for at bremse klimakrisen og respektere planetens grænser. Bogen fortæller også historien om en dansk reklamebranche, der fortrænger de kriser, den skaber, og gemmer ubehaget væk bag statuetter og konfetti.
REKLAMEMAGT angiver det at have kontrol over samfundets retning gennem brug af reklamer, herunder ved fabrikering af efterspørgsel, vildledning og psykologisk manipulation.
REKLAMEMAGT er også navnet på en bog skrevet af Esther Michelsen Kjeldahl og Ariel Storm Lokzinsky, der undersøger, hvordan de mest klima- og miljøskadelige virksomheder bruger reklamer til at sabotere samfundets mulighed for at bremse klimakrisen og respektere planetens grænser. Bogen fortæller også historien om en dansk reklamebranche, der fortrænger de kriser, den skaber, og gemmer ubehaget væk bag statuetter og konfetti.